Warunki dostaw

OGÓLNE WARUNKI DOSTAWY

1.

Niniejsze warunki dostawy stanowią integralną część wszystkich umowy sprzedaży produktów Malow na terenie Polski. Wszystkie oferty, potwierdzenia, zamówienia, dostawy i faktury Malow będą realizowane w oparciu o niniejsze Warunki ogólne, o ile Malow nie postanowi inaczej na piśmie.

2.

Uznaje się, że niniejsze Warunki zostały Zaakceptowane przez Kupującego, nawet jeśli różnią się od ewentualnych ogólnych lub szczególnych warunków zakupu przygotowanych przez Kupującego. Te ostatnie nie obowiązują w żaden sposób firmy Malow.

3.

Malow dostarcza zamawiane towary na wskazane w zamówieniu miejsce dostawy.

4.

Dostawy zamówień o wartości powyżej 12.000 netto (w przypadku dostawy bezpośredniej) i 10.000 netto (w przypadku dostaw na magazyn klienta) realizowane są bez dopłaty za transport, a w przypadku zamówień o mniejszej wartości dopłata wynosi 200zł netto za jedną dostawę – dotyczy dostaw na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

5.

Standardowym środkiem transportu jest zestaw ciężarowy 13,6LDM, o DMC 40t.

6.

Dostawy są realizowane standardowo w dni robocze w godz. 8.00-16.00. Dostawy w innych terminach wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Malow.

7.

Standardowo dostawa jest realizowana środkiem transportu określonym w pkt 5, w dniu i w godzinach wybranych przez Malow z uwzględnieniem pkt 4 i 6. Kupujący ponosi dodatkowe koszty dostawy w przypadku jej realizacji wg jego innych, specjalnych wymagań (np. inny środek transportu, niestandardowe dni/godziny dostaw).

8.

Jeżeli w zamówieniu nie zaznaczono inaczej, przyjmuje się, że wskazane miejsce dostawy jest dostępne dla samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 40 t.

9.

Jeżeli w zamówieniu nie określono jednoznacznie adresu dostawy, przyjmuje się, że dostawa ma zostać zrealizowana na adres siedziby Kupującego.

10.

Jeżeli na zlecenie Kupującego, dostawa jest realizowana na adres Odbiorcy innego niż Kupujący, przyjmuje się, że do odbioru dostawy upoważniony jest wskazany w zamówieniu Odbiorca.

11.

Kupujący jest zobowiązany do podania dokładnego adresu dostawy – ze wskazaniem nazwy Odbiorcy, ulicy z numerem budynku i lokalu (o ile dotyczy), miejscowości z kodem pocztowym oraz województwa danego Odbiorcy, a także numerem telefonu do osoby kontaktowej.

12.

Jeżeli Kupujący nie zaznaczył pisemnie inaczej, dopuszcza się dostawy częściowe oraz dostawy przed upływem terminu wskazanego w potwierdzeniu zamówienia.

13.

Termin dostawy wskazany w potwierdzeniu zamówienia jest wiążący – ewentualne zmiany po stronie Kupującego muszą być zgłoszone przynamniej 3 tygodnie przed planowaną dostawą, drogą elektroniczną na adres mailowy przypisanego opiekuna handlowego.

14.

Jeżeli na zlecenie Kupującego, dostawa jest realizowana na adres Odbiorcy innego niż Kupujący obowiązek informacji o przesunięciu leży po stronie Kupującego – rekomendujemy zamieszczanie takiego zapisu w uzgodnieniach między Kupującym a Odbiorcą.

15.

Kosztami dodatkowymi powstałymi w wyniku nie zastosowania się do pkt 13 i 14 zostanie obciążony Kupujący

16.

Transport realizowany przez Malow nie obejmuje rozładunku towaru. Do rozładunku towaru na swój koszt i ryzyko zobowiązany jest Kupujący lub wskazany przez niego w zamówieniu Odbiorca. Ewentualne koszty rozładunku obciążają Kupującego. Wszelkie ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Kupującego z momentem rozpoczęcia rozładunku przez Kupującego lub Odbiorcę.

17.

Kupujący odpowiada za rozładunek towaru bez zbędnej zwłoki – rozładunek powinien się rozpocząć w ciągu 30min od zgłoszenia pojazdu. Kosztami dodatkowymi powstałymi w wyniku opóźnienia rozładunku zostanie obciążony Kupujący.

18.

Kupujący zobowiązany jest zbadać kompletność dostawy bezpośrednio przy odbiorze i ustalić ewentualne braki lub uszkodzenia towaru mogące powstać w czasie transportu. W przypadku ich stwierdzenia Kupujący winien zażądać od przewoźnika dokonania na dokumencie WZ adnotacji o szkodzie lub zażądać sporządzenia protokołu szkodowego oraz niezwłocznie – nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania przesyłki powiadomić pisemnie dział reklamacji firmy Malow o stwierdzonych nieprawidłowościach w dostawie. W przypadku niedopełnienia obowiązków dostawę uznaje się za kompletną.

19.

Zwrot dostarczonego przez Malow towaru wymaga każdorazowo pisemnego uzgodnienia z Malow.

20.

Zasadniczo miejscem wykonania świadczenia przez Malow (miejscem wydania towaru) jest miejsce rozładunku towaru, jednakże w sytuacji, kiedy transport towaru nie jest realizowany środkami własnymi lub na zlecenie Malow lub kiedy Strony tak uzgodniły, miejscem wykonania świadczeń jest magazyn Malow, z którego następuje załadunek/wysyłka towaru.

21.

Korzyści i ciężary związane z towarami, w tym koszty związane z niewłaściwym zabezpieczeniem towarów, a także ryzyko ich uszkodzenia lub utraty przechodzi na Kupującego z chwilą wydania towaru Kupującemu lub wskazanemu przez niego w zamówieniu Odbiorcy lub przewoźnikowi.

Dowiedz się więcej o Strefie Klienta